Konster att må bra

Träna med Sofia eller med en Hula Hoop - har du provat ?
 
Jag har testat träna hemma till olika filmer och i detta inlägg hade jag tänkt tipsa om några som jag gillar.
Här coachar SVTs Sofia till ett konditionspass- Hon har massor av pass och hon visar alltid olika svårighetsnivåer på övningarna, det finns alltid ett lättare  om man känner sig  i mindre bra form avseende kondis , styrka eller balans och rörlighet. De flesta av hennes pass är  20 minuer.
 
Att träna med rockring (Hula Hoop) är jättekul, numera finns olika rockringar med tyngder i för att använda  som träningsredskap. Jag kommer ihåg hur vi spontantränade som små med rockringar  , kullerbyttor och vi till och med hjulade.
De nya rockringarna har vikter så dessa träningspass är ofta inte bara att rocka och då träna mage och rygg (Core) utan dessa pass innehåller även andra övningar där man använder ringen som en vikt. Min ring väger 1.4kg och oj vilka tuffa blåmärken jag fick i början. (märkena var ca 15 cm långa och 3 cm breda) - Men framförallt är det roligt att rocka - inte lyfta ringen.
Det finns långa rockringspass som jag provat, detta program är på tyska men det gör inget för Rebecca visar hur man ska göra så det är lätt att följa med. Hon har gjort flera olika träningsprogram som ligger på YouTube.
Men det finns också korta rockrings-pass som bara är en låt-långa tex denna eller Detta pass som visar hur man kan träna med rockringen utan att rocka så mycket Då får man bygga ihop flera låtar /filmer till ett eget träningspass.
För att lära sig rocka så har så har TV4 ett utbildningspass
 
  
Jag har tipsat om träninngspass tidiigare - kolla gärna
Linedans är också en sak som är ganska enkelt att träna hemma till en film , det här är en av nybörjar- danserna. Stegen som du gör i den dansen passar till nästan alla låter du hör på radion. 
Linedance-danser  finns i olika svårighetsgrader riktigt avancerade och enkla  vill du kolla på en svårare dans så kolla här
 
 
Rocka loss i sommar!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress