Konster att må bra

Välkommen till min blogg om konster att må bra !

Jag är certifierad hälsocoach med examen i folkhälsovetenskap från högskolan i Skövde. Dessutom har jag ett stort intresse i vad som får oss att må bra. Det är många faktorer som spelar in och man kan nästan se det som en konst att må bra. 

 

På denna blogg kommer jag att ge tips till olika artiklar, bloggar, filmer och böcker som tar upp olika aspekter på att må bra. Ibland tipsar jag om vetenskapliga artiklar och ibland är det självupplevda goda ideer och allt där emellan. De olika aspekterna på hälsa beskrivs ibland i ett hjul. Man kan också tänka sig det som en tårta med olika tårtbitar som alla spelar roll för om det ska bli en bra tårta , eller god hälsa.

 
Som hälsocoach ber jag den jag coachar att fundera på hjulet och se om någon av tårtbitarna fungerar helt perfekt och om det är någon annan som hen kanske skulle vilja förändra. Tex kanske sömnen inte fungerer bra och då kan vi prata om hur hen skulle kunna förbättra den. Vi kan tex prata om vilka sömnförbättringsmetoder som har vetenskapliga belägg, vad som är möjliga förändringar, vad som är realistiska mål. Senare på bloggen kommer jag att beskriva mer om de olika tårtbitarna ovan.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress